söndag 16 oktober 2011

Husmorstips nr2

Idag fick jag ett sådant där utbrott som man får med jämna mellanrum när man lever i ett renoveringsobjekt. Detta i stil med "Jag står inte ut längre, nu får det bli färdigt, innan jag går och lägger mig ikväll!!!!!!"
Dessa kommer ca var tredje månad och efter 4 år har min man lärt sig att de går över men att det bästa för stunden är att genast sätta igång och renovera.
När jag hasplat ur mig denna långa predikan gick sedan den stora frustationen över efter ca fem minuter. När sedan min man ställde sig och slipade trappen för femteelftegången så fick jag lite dåligt samvete. 
Detta ledde till att jag serverade kvällsmat och lade alla barnen, tog hand om disk och vek tvätten.


SÅ var det någon nytta med detta utbrott....ja, vi fick i alla fall en vikt tvätt, sovande barn och en trapp som är lite närmare att bli färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!