måndag 6 februari 2012

BARNENS SOVRUM


Såhär städat och härligt var det alltså i barnens lek/sovrum i torsdags då vi hade finbesök:). Passade på att ta lite kort efteråt då man liksom inte varje dag har möjlighet till detta. Men jag är ju en städande människa tycker jag allt. OCH ordningssam. Lustigt nog har detta varit uppe för diskussion hemma. När jag för någon vecka sedan skulle på intervju så frågade min man hur jag skulle beskriva mig själv. Jag slänger då fram att " Jag vill ju verkligen ha ordning och struktur runtomkring mig". 
-"Jaså?" sa maken då. 
-"Va, menar du att du inte vet att jag är ordningsam?!!" 
-" Jo, så är det säkert men jag har bara inte märkt det hos dig" säger han sådär diplomatiskt som bara han kan. 
Pyttsan, inte märkt det.....vi har ju varit gifta i 12 år!!!!
Så här går man omkring och har egenskaper som inte märks......jag som varit övertygad om detta.
Ja, nu förstår jag att mina syskon tycker att detta är väldigt lustigt naturligtvis....men jag är faktiskt inte 12 år längre.......

Åtminstone, så är jag en person som hela tiden stör mig på oordningen och tänker att "Näää fy vad här är sunkigt och äckligt. Ursch! Nu ska här bli ordning och reda!". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!