lördag 24 november 2012

Hallonkola och funderingar


I morse vaknade jag med två män i sängen
mysigt värre men trångt så jag låg vaken tidigt
försökte summera dagens "att göra"-lista
Sedan nös jag 7 gånger i sträck och konstaterade att
1. Jag får ta det lugnt för jag är förkyld /jag behöver dammsuga bakom sängen.
2. Hellre två killar i sängen, än ingen.
3. Idag ska vi sortera och städa ut allt bråte i källaren
4. Om  jag inte gör något annat vettigt så kan i alla fall jag pussa och kram på mina barn.

Jag började med att laga 
Chokladdrängt hallonkola
2 dl hallon (silade)
3 dl socker
2 dl grädde
1 dl sirap
1 tsk vaniljsocker
Kokas till 125°. Låt det smeten svalna på bakplåtspapper. Skärs sedan i fyrkanter. Smält mörk choklad blandat med en klick smör och doppa bitarna i chokladen. 

4 kommentarer:

  1. Oj, oj oj vad gott det ser ut! jag älskar hallon!

    SvaraRadera
  2. Å vad de lät gott, måste testa!
    Tack tack :-)


    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker faktiskt att de ser godare ut än de smakade, men klart, gillar man i vanliga fall hallonsmak så går det nog hem. Nästa gång gör jag min vanliga chokladkola doppad i choklad...mums!

      Radera
  3. Hej! Hittade precis din blogg och har nog scrollat igenom hela året nu. Så fantastisk den är och du också. Så kreativ och klok. Tack för det.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!