onsdag 20 februari 2013

Att pyssla....




Jag och lilltjejen är hemma idag
Jag är fortfarande förkyld och 4-åringen fick ett utspel i morse
bara grät och allt var fel
håret var för flygit
tightsen för icke-glittriga
och hon ville absolut vara hemma
vilket hon aldrig brukar vilja
hon skulle ligga i sin säng och vila sa hon
så ok, då fick hon väl det, hon kanske är hängig ändå tänkte jag.

Men klockan 09.15 hade hon vilat färdigt i sin säng och undrade vad vi skulle göra idag.
Kanske det blev fel beslut ändå, men jag är nöjd med sällskapet....

Vi roar oss med att rota i vårt pyssel/verktygsskåp och då hittade jag en påse med 
"skarvmuffar" till kopparrör...

och vi klurar på vad man kan göra med dessa snyggingar
lite läderband och vips har vi halsband och armband

Jag tror inte maken låter mig gå omkring med en skarvmuff runt halsen
 så frågan är om det finns något annat kul man göra med dessa?


1 kommentar:

  1. Hihi, jag tycker att det var superstylish! Men jag förstår dilemmat, gubben skulle tro att jag förlorat förståndet totalt! :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!