torsdag 15 augusti 2013

Recycling



Oj,
så var det visst dags för höstens första torsdagstema i 
Fabriken
Snabbt letar jag fram den bild som ger mig en känsla över sommaren
Den är egentligen inte så vacker
men den säger något om det jag längtar tillbaka till
och om återvinning...

Det finns många anledningar till att inte publicera bilden
mitt toviga hår som efter många dagars frihet ute i sommarstugan utan omsorg
 gör att hårbandet var en nödvändighet denna dag
Sedan har vi den långa retroskjortan en sådant där klädesplagg som endast får användas i just sommarstugan
Men om ni bortser från dessa element kanske ni ändå kan förstå 
känslan jag får 
av semester, sommar, frihet
Att sitta på terassen och sy med sjön att blicka ut över
Och ett viss sting i hjärtat av längtan tillbaka till denna stund
Ett mått av vemod,
 är sommaren faktisk redan över?

Angående återbruk så är min symaskin sådär härligt gammal att den bara orkar göra det enklaste stygn
och gärna tuggar tråd lite nu och då
- men jag gillar den!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker ditt röda, långa hår är jättevackert. Och nej sommaren är inte över i min värld. Hela augusti är sensommar, vare sig det regnar små gubbar ner från skyn så är det sommar. Sen ifall det är somrigt eller inte är en annnan sak.:)

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder. Sommaren var magisk i år. Det kan ju hösten också bli! Jag längtar lite. Lite.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du tar! Tycker bara det är lite synd att texten är så ljus att den blir svår att läsa.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!