tisdag 16 september 2014

SELFIE

 Dessa dagar
när bara hon och jag är hemma
och vi är själva en stund
då kan vi ju göra vad vi vill
som att mysa i pyjamas halva dagen
och ta tokiga selfies så hon kiknar av skratt, 
som ingen annan får se...
Och det kan ju lätt skapa ett beroende 
att sniffa på en bebisnacke...

sedan är det ju så spännande att lära känna denna nya individ
man blir ju så nyfiken....
vem är du egentligen som har landat här hos oss?

Men idag fick vi skärpa till oss och gå upp i tid för
för på morgonen idag kom fönsterputsaren så vi har tittat på när han tog sig an alla våra fönster i utbyggnaden.
Han ojade sig och undrade varför vi valt fasta spröjs till nya fönster
och jag skyllde på maken som ville att de skulle vara som orginalfönsterna på huset....
Han verkade inte alls förstå vitsen med det.
Men jag njöt i solen med kaffet och en något kostsam men trevlig underhållning av att se honom slita på stege med putsningen
och fint blev det!



2 kommentarer:

  1. vilken härlig glädje jag har inte sett bilden förr

    SvaraRadera
  2. mysig selfie. jag tror jag ska gå ut idag trots hosta

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!