onsdag 17 augusti 2011

Små konstnärer!

Idag har vi varit kreativa och skapat.
Jag har länge tänkt att låta barnen få måla ett var sitt riktigt konstverk på en uppspänd duk. Hur svårt kan det vara? Det blir säkert jättebra. Minstingen har ju målat så fina huvudfotingar som jag tänkte skulle bli perfekta om jag bara hjälpte till med lite coaching.
 Det såg så fint och lovande ut i början.......
 Sedan ville hon måla över allt med en flicka.....
 Ok, tänkte jag och försöker få en 2,5 åring att göra som jag tänkt.
"Du kan väl måla en fin flicka?"
"Ok", säger hon och kluddar.
"Nej, jag menar ett huvud med ögon och mun?"
"Ok", och kluddar lite mer...
"Nej, mamma kan hjälpa och målar ett huvud med dig".
Målar ett tillsammans med henne.
Hon skrattar och gör en konstig mustasch över hela ansiktet på den.




 Monster? Jag ger upp och inser att hon får skapa fritt.....det var ju det som var meningen.
Snart är hela hon, golvet och tavlan helt nedkladdad.


 Resultatet? Jag vet inte riktigt........den kanske behöver ytterligare en omgång färg, eller?

1 kommentar:

  1. Fantastiskt roligt! Vad du är bra på att berätta Maria. Det är som att höra Lolo.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!