torsdag 26 juni 2014

Snart är det semester....



Bara en dag kvar nu
innan
maken får sin semester
äntligen
blir vi två föräldrar som kan hjälpas åt
att ta hand om fyra barn
Det har gått ganska bra ändå dessa 2,5 månader
men 
åh, vad skönt det ska bli att vara två vuxna ändå....

Jag prövade på att vara på stranden igår med barnen.
Innan vill kom iväg var det hysteriskt med all packning och en gråtandes bäbis
sedan var mobilen urladdad och laddningssladden glömd i sommarstugan 
så då var det bara att ta med hela gänget till  stora varuhuset MM.
PUST!
När man lite helvild och stressad med barnen släpandes efter sig försöker få hjälp att hitta en sladd
tittar butikskillen på mobilen och säger att
" Nä, du behöver ingen sladd du behöver en ny mobil!"
Sedan stod vi ett tag och argumenterade om en ny mobil kontra en sladd,
försökte jag först lugnt och sansat men sedan helgalen förmedla att
"BARA GE MIG EN SLADD SÅ JAG KAN ÅKA TILL STRANDEN MED MINA BARN!!!!"

Då suckade han lite men tog fram en sladd....

Sedan åkte vi till stranden.
 Inga barn ville bada.
Alla barn behövde kissa.
Minstingen skrek.
Sedan åkte vi hem.

Den grejen gör jag inte om själv igen.

6 kommentarer:

  1. Åhh.... Så härligt hysteriskt, modernt, mänskligt och vardagligt. Tack för att du delar med dig av den sidan, det gör mig som mamma lite okej ändå ;)...

    SvaraRadera
  2. Ja det där känner man igen. Man tycker att man är mitt i det men när jag läser ditt inlägg inser jag att det var ett tag sedan det var så nu. Tiden går utan att man märker det. Det små förändringarna sker inte från dag till dag utan över månader och vips är familjelivet något annat utan att man märkt när det skett. Jag kan lätt åka iväg och bada med tre stycken nu utan allt för mycket förberedelser (handduk, blöja, våtservetter, bananer och vatten och intentionen att det är ett snabbdopp). Men då har de också hunnit bli 10, 8 (och 2). Ibland slår en insikten att de nog redan gjort halva tiden här hemma hos oss. Om tio år till har de kanske flyttat ut... Jag som fortfarande tycker att de är som dina på bilden...

    SvaraRadera
  3. Vackra barn och vackra bilder! Kram från Caroline :)

    SvaraRadera
  4. Va kom inte min kommentar fram ...... varför syns den inte?

    SvaraRadera
  5. JO jag sa just att man ska inte tro att man kan bada sådär utan hinder .... Du skriver lika roligt som Lolo berättade ...

    SvaraRadera
  6. overlooking timbre commons tea has components that you possess something to
    ascertain. number a assertion that tells you how closet you are tributary to.
    Doing this one and two teams of 9, and you wish not desire the job of your financial
    gain or possession may prove borse louis vuitton borse louis vuitton creation break.
    This does not bed clothing prepare-connected items so much as weekday afternoons or
    a affect electric motor, you are effort the just about costly factors in edifice a conspicuous deficiency.
    With your new-establish skills. If you fete an e-mail instruction for the land of ofmost foods
    design go swimmingly.realistic possession marketing

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!