torsdag 5 juni 2014

Fabriken- Stilleben & jag gör en kupp



Veckans tema är stilleben 
och de enda stilleben som får finnas i detta hem är med tavlor och snittblommor för jag är ingen typ som gillar att damma... 



Jag håller på med en kupp
som jag brukar göra när jag går hemma och är mammaledig.
Idag när minstingen var gnällig och jag satt hela förmiddagen med henne och stirrade på våra väggar i vardagsrummet så kom jag på den tröttsamma idén att så fort jag får henne att sova så ska jag minsann....

Sagt och gjort trots min stora trötthet så satte jag igång att måla väggarna
i hopp om att känna mig tillfreds 
men redan efter första draget med rollern kände jag att jag nog egentligen borde lagt mig för att vila istället...

Planen var att hinna måla ena halvan av vardagsrummet 
och sedan möblera tillbaka innan maken kom hem
Allt för att slippa bekymra honom och höra hans djupa suck.
Dock tar det längre tid än man tror och trots återmöbleringen så syntes en flammig och ofärdig färg 
på väggen.
Det tog en hel timme innan han såg det och sa oväntat:
"Kul att du hittar något att roa dig med när du är hemma!"
Jag kände att det var bäst att lämna den kommentaren i hängandes luften utan några förklaringar...

Senare på kvällen vågade jag mig på att fråga om det inte var möjligt att 
han kunde hjälpa till med montera bort elkontakterna
"Men annars ska jag klara mig helt själv
jag lovar
du behöver inte lyfta ett finger
bara elkontakterna, 
och flytta den tunga sekretären, 
och montera ned TV förstås....
...annars ska jag göra allt själv...
....LOVAR...

4 kommentarer:

  1. Fint Maria! Vad blir det för färg? Ljusgrå? Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag målar över vår ljusgrå som jag blandat till själv, med en vit tvättbar. Det gick ju inte att måla över de skavanker som kommit dit när man inte har kvar färgen....med en massa barn i huset tänker jag nu mer funktionellt! ;)

      Radera
  2. Ha ha ha som jag känner igen mig! Precis sådär!
    Underbart ju. Och vilka fina bilder. Ljuva stilleben!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att man inte är helt själv med sina speciella egenskaper...

      Radera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!