söndag 14 april 2013

DIY- Växthus



 Det är ju inte så svårt att bygga sig ett eget litet växthus
inte om man har en drös med gamla cd-fodral skräpandes hemma 
till ingen nytta
det finns då inga begränsningar för hur stort man kan göra.
Detta utmärkta tips såg jag på Trädgårdsonsdag och föll pladask!

Du behöver:
En limpistol
20-25 CD-fodral

Det är lite klurigt att få ihop fodralen som inte är exakt passform så där gör den varma limmet som torkar fort att det ändå är enkelt att bygga.
Man börjar alltså med att ta isär fodralen och sedan limma ihop dem igen med en rät vinkel. Detta görs sedan med alla fodral. Därefter byggs de ihop med varandra. Alltså 4 st cd-fodral mot varandra i botten. Därefter bygger man så många våningar man önskar.....

Mitt växthus är lite mindre än den rekommenderade med 25 CD-fodral men det går ju att med fria händer forma ihop en önskad storlek. Allt som krävs är mycket lim, så att det sitter.


I mitt växthus driver jag upp Mårbacka sticklingar!

16 kommentarer:

  1. Åh så smart! Gillar jättemycket det blev ju jättesnyggt.

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev. Jag såg också det avsnittet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket bra tips! Och snyggt blev det också!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  4. Så fiffigt! Helt fantastiskt när saker kan återbrukas på ett så bra sätt :) Liza

    SvaraRadera
  5. Underbar återvinning av gamla CD-fodral, mycket fiffigt.

    SvaraRadera
  6. Hittar inga kontaktuppgifter till dig på bloggen. Så jag frågar så här istället.... Är det ok att jag lånar bilden längst ner och skriver i ett inlägg på bloggen Mormorsglamour http://blogg.skonahem.com/mormorsglamour/ i slutet på nästa vecka. Har infört en ny kategori som heter veckans DIY där jag tipsar om andras fina DIY-projekt som jag gillar. Självklart med länk till dig och en liten beskrivning om din blogg. Svara gärna direkt till min mailadress så jag inte missar ditt svar. Tack för hjälpen.
    Önskar dig en fin dag.
    /Helena
    mormorsglamour@yahoo.com

    SvaraRadera
  7. Hjälp, vad smart och fint! Blev så exalterad att jag fick lov att blogga om det: http://charlottasofia.wordpress.com/2013/06/07/genialt-diy-minivaxthus/

    Har inte snott några bilder och länkat ordentligt :-) Men om det är så att det är ok att jag lånar en bild till inlägget i efterhand får du gärna säja till.

    Tack för bästa tipset i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att du får använda mina bilder! Kul att du gillade det! Kram

      Radera
  8. Hittade hit från mormorsglamour. Vilken idé. Fantastiskt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Så grymt smart och verkligen jättefint!!

    SvaraRadera
  10. Håller med ovan talare - grymt smart, vilken fantastisk idé! :)

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Vi skulle vilja använda detta i ett magasin. Återkom gärna till mig om du är intresserad, gärna så snart som möjligt.
    Ha en fin kväll!

    stina.lovisa@designotradgard.se

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!