onsdag 19 oktober 2011

Vilken dag!


Regnigt och urschligt. Dagen startade med att jag något försenat skulle iväg med lillkillen till Öppna förskolan. Efter att ha letat överallt efter bilnycklar ringer jag min man som säger att de var i hans ficka...hm......jag tittade på klockan och insåg att en buss går om ca en minut. Springer ut i endast inneskorna och skinnjacka och inga regnkläder eller skor på lillkillen. När vi stiger av ööööser regnet på oss och vi blir dyngblöta.
Efter ÖF ska vi ta oss att hämta flickorna på dagis. Lillkillen har endast dyblöta strumpor så han får istället fingervantar som jag hittar, på fötterna! Snyggt! Själv är jag iklädd skinnjacka , inneskor och min dotters allt för små chockcerisa fingervantar. Dy blöt ännu en gång kommer vi fram till dagis.....och jag inser på vägen att min äggproduktion nu behagat att komma igång igen efter 10 månaders amning. Underbart, nu är jag inte bara blöt på utsidan utan även på insidan av kläderna. Wiiehoo!


Jag funderade på att ta kort på detta .....men tar hellre på retreaten därefter. Varma sockar plus tofflor på de nedfrusna fötterna. Och så krävdes ett riktigt gott fika!





Bling, bling tofflorna i läder kommer från Bohemiadesign.co.uk 

2 kommentarer:

  1. Det låter fantastiskt roligt och blött och mysigt!

    SvaraRadera
  2. Härligt med äggproduktion det låter fint. Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!