söndag 6 november 2011

"Favoriter i köket"




Mitt bidrag till "Fabriken" blir.....

I grunden finns det som original i vårat hem, från 30-talet, ett fint skåp som är inbyggt och ett skafferi. Underbara saker men de gjorde även det lite begränsande när vi skulle bygga ett kök, Det blev inte så många skåp som fick plats. Istället placerade vi en rejäl köksö bestående av skåp som rymmer en hel del....


Annan favorit i inredningen är vår gamla spis som vi hittade i källaren och murade upp bredvid spisen....

Gillar även mina gamla burkar och läckra retrogrytor som jag fyndat. Man blir liksom glad av att se dem.


Saker som betyder mycket för mig är min egengjorda keramik som pryder köket. Alla koppar är originella och har sina unika skavanker......men de är formade av mina händer......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!