torsdag 22 december 2011

Julgranen


Vi kör med hemgjorda saker i år, och ätbara. Äpplen, pärlor, läskig tomte, strutar.
Äpplena är i Ernst anda. Jag vet att man inte ska tåla honom men jag är med i hans fanclub. Att använda enkla och naturliga element för att skapa något vackert, det tycker jag om.



Jag har även börjat julstädningen i köket. Helt ofrivilligt faktiskt. I min iver att få i mig förmiddagskaffet alldeles försent, så råkade jag skvätta det kokheta kaffet över min hand och i denna förskräckelse så tappade jag kaffekoppen......stänk över hela köksgolvet, skåp och spis. Nu är det rent där iallafall.....





1 kommentar:

  1. Det var en fin kram. Jag har hört att man kan hänga upp pepparkakor också- Iår är våran gran lite handikappad och saknar en topp. men vi köpte idag en vacker stjäna av en föredetta elev till Inger så öppnat egen butik i Forum gallerian. Så blev det bättre. vad händer med äpplet efter någtra dagar?

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!