fredag 11 maj 2012

Min treåriga prinsessa!

Det är roligt
nästan jämt
hon är så förståndig och smart
och väldigt envis ibland

Jag borde ju veta
och det gör jag ju egentligen 
vad man bör säga och hur man ska göra
med barn

men ibland vill jag bara vara en sur mamma
så var fallet på IKEA
 hon bara tjurade och ville inte veta av mig
till slut sa jag
"Nä hä, då pratar jag inte med dig för du vill ju inte vara kompis med mig!"
Då ropar hon efter mig
-" Du är inte min kompis, du är min mamma!"

Så sant, så sant!
Jag är din mamma 
om du är tjurig eller glad.



2 kommentarer:

  1. Underbara Unge!!
    Visst är väl barn förståndiga och intelligenta, visst kan dom lära vuxna måååånga saker!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. jag det var ju en riktigt söt prinsessa .... o vilken fin bild!! Det är skönt att vara pappa och mamma ..... det är bara synd att dom där underbara åren går så fort ...... nu börjar jag så sakta att anpassa mig till pensionärs rollen .....

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!