fredag 31 augusti 2012

Sitter i skamvrån....


med sommarens sista äpplen
Ibland undrar jag hur jag är funtad

Jag har åter igen varit impulsiv 
och agerat utan att tänka
Kom på att man kan hitta auktioner på nätet
jättekul och smidigt
kikar runt på auktioner över hela norden
så enkelt
bara klick klick så är man med och budar

Sedan när auktionerna är avslutade 
inser jag någon dag senare att jag vunnit en gammal taklampa och sliten trästol
 ÖREBRO!


-"Du jag tänkte vi skulle åka till Örebro i helgen..."
-"Va?"
-"Ja, ville inte du dit? Eller jag menar, jag behöver hämta några grejer där..
(för om jag inte hämtar dem NU utgår en straffavgift och dessutom blev varorna superdyra då det tillkom 20%, men det säger jag inte...)
-"VA????"
-"Ja, eller annars kan man ju lite smidigt få varorna som jag köpt levererade från auktionfirman.."
_" Ja det är nog värt det i så fall."
-"......leverans för 1700 kr......"
-"En trasig gammal trästol. Hur tänkte du?????!!!!!!"
-"......jag köpte i alla fall inte soffan jag hittade i Köpenhamn..."


Min veckopeng är nu indragen för resten av året. Totalförbud mot nätauktioner samt att jag måste cykla till jobbet och ha med mat hemifrån. Detta är mitt eget straffet för min dumhet.





2 kommentarer:

  1. det är ju klart att man kan ju utnyttja farbror Sören! han hjälper gärna till!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!