torsdag 1 november 2012

Fabriken- Färg





Veckan tema på Fabriken handlar om Färg.
Jag har skiftat smak till viss del genom åren
den största helomvändningen har varit kärleken till gult som nu blommar här hemma
för första gången
eftersom jag under hela livet INTE alls förstått mig på den alls...
Jag tror att kärleken till vissa färger speglar ens personlighet
och jag har alltid varit svalt blå
gråblå, lilablå
himmelsblå
En färg jag ibland försöker arbeta mig bort ifrån
men ständigt återkommer till
Jag båda klär i kalla pastelliga färger, äger ett par isblå ögon
och känner mig som mest harmonisk i de svala färgerna runtomkring mig.
Men som sagt jag har tränat på andra färger också...
Nu är jag även het på kopparfärgat
och sprayar det på allt lämpligt och olämpligt
det är ju höstens metallfärg!



6 kommentarer:

  1. Åh, superfin tapet! Vilket inspirerande kök att jobba och äta i. Jag har också alltid varit svag för blått. Det är först de senaste två åren som jag har äventyrat ut lite mot det röda och gröna. Fånigt att man ska vara så feg när det gäller färg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för när man väl vågar så är det ju jättehärligt när man har färg runt omkring sig! Kram

      Radera
  2. Speciella och fina bilder. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder och härlig tapet och så gillar jag lampan skarpt!

    SvaraRadera
  4. Goosh, vilket fantastiskt kök ni har! I love it! Så galet fin tapet också!
    Tummen upp!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!