söndag 25 november 2012

Söndagsbild- papperspyssel



Vi har försökt oss på lite papperspyssel 
att hängas i huset eller julgran
jag hittade så fint kopparfärgat och grått tjockt papper
som jag ville göra något med
detta pyssel krävde en del dock
och jag blev tokfrustrerad ett antal gånger
det blir svårt att skära ut i allt för tjock papper

Man utgår från en fyrkant som man sedan skär ut 1 cm breda stripes....
kräver en del mätning och en vass skalpell för bra resultat
därefter böjs stripsen och limmas ihop....

ja, ni kanske förstår, 
lite svårt att förklara :)




Se Annalenashem för lite finare varianter....
eller klicka er in på Fabriken för andra Söndagsbilder

Nu ska vi äta tårta!



5 kommentarer:

  1. Så fint med kopparfärg och svart. Ha en bra kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jätte fina och vilka fina papper du hittat. Gillar kopparfärgen
    Ha en mysig söndags kväll

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Grattis, grattis Maria på födelsedagen!
    Kramar från Inger, som läser din blogg med beundran!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Å, dom är urfina.
    Såna vill jag också göra.
    Kram Anette/Drömmen om Villa Grönskog

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!