tisdag 22 januari 2013

En försenad julklapp




Kan man njuta mer av kaffet än idag
min lediga eftermiddag
När man får dricka
i dessa underbart häftiga och vackra kopparna?

Det blev en julklapp
införskaffad för julklappspengar från makens mostrar
kul det där när man får köpa något
som man gått och tittat och suktat efter...

De går alldeles utmärkt bra att dricka ur kan jag meddela...

Annars består den lediga eftermiddagen av att rensa ut allt
ur vårt skafferi i köket
nu börjare det bli fint därinne
med saker man faktisk ska ha i ett skafferi
dock är det en orkan av
skräp och saker utan plats över hela golvet i köket nu....

Jodå, jag tar i med hårdhandskarna
allt för att få ordning och reda
till Torsdagens tema på Fabriken.


3 kommentarer:

  1. Ingen dålig försenad julklapp, det där inte! Förstår att du känner dig nöjd. :)

    SvaraRadera
  2. Åh - de där kopparna är så fina! Jag kan nog aldrig få nog av koppar, varje gång jag ser nya (som dessa) vill jag ha fler :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!