måndag 7 januari 2013

Gah, så gott!




Har bakat surdegsbröd för första gången i mitt liv
ibland är man sist om att göra vissa saker känns det som
men det har ju blivit så enkelt nu
inga surdegar som ska vaktas och pysslas om längre
nu finns det ju att köpa färdigt som blandas med jäst
hur enkelt som helst
och så gott och fluffigt det blir när det fått kalljäsa riktigt länge
jag älskar smaken av surdeg...

Det var egentligen på inspiration från min syster 
som bakade när vi var hos henne över nyår
och ja, 
jag vill inte gärna erkänna det
lillasyster som jag är
men jag tar alltid med mig några hushållstips
när jag bott hos henne
I år var det surdegsbröd och gröt med rårörda lingon....



7 kommentarer:

  1. Sorry, I have sent you a email... it is very important :-) I hope hearing from you soon...

    G.Caruso for CasaFacile magazine.

    SvaraRadera
  2. Å rårörda lingon som pappa hade gjort!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hei på deg, så fine bilder, dette brødet frister. Har du en oppskrift du har lyst til å dele? Så flink du er som prøver deg på surdeig. Ha en fin uke, mvh Wilhelmine

    SvaraRadera
  4. Hej! Undrar om du skulle kunna kontakta mig, då jag inte hittar någon mail till dig? :-) info@annamard.se /Anna

    SvaraRadera
  5. ååå vad det såg gott ut!
    stått och tittat på dessa paket men inte vågat, men nu ska jag nog våga:-)
    fina bilder som alltid!
    kram kram

    SvaraRadera
  6. ser riktigt gott ut! :D luftigt å mjukt ut! vill du dela med dej av receptet?:) kram & tack för er fin blogg!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!