fredag 18 januari 2013

När man inte har nått att göra....


På eftermiddagen hade de inget att göra
och ville bara sitta vid datorn
men ståndaktig som jag är (not) 
så satte jag dem i arbete i stället
"här ska bakas Macarons"

Det hade varit enklare med färdigmalda mandlar
men ack så roligt för dagens barn
att få skålla och sedan skala mandlar
Jag vet ju att man måste vara noggrann
exakt väga och mäta allt
men vi började med att göra ett dunderfel
och hälla i dubbel dos socker i äggvitan
därefter blev inte mandlarna tilräckligt finmalda

Trots detta ser de riktigt lovande ut
fortsättning följer, de är inte färdiga än...

Ha nu en skön fredag...och glöm inte att köpa Lantliv när den kommer ut....(hi, hi)

kram



4 kommentarer:

  1. Fint reportage i Lantliv :) Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte sett det själv, så jag hoppas det!

      Radera
  2. Hoppas dom blev så goda som det var tänkt!!! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Fina tjejer! Ser mysigt ut. Och så spännande med Lantliv! Det måste jag ju kolla in. Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!