onsdag 27 februari 2013

De små liven...


Vad ska det bliva av dem tro?

Vilken annan värld än jag
får de växa upp i?

Får de utrymme för att utveckla sin
kreativitet och fantasi
får de uppleva den bästa av barndom de kan?

Blir minnena av lekar och äventyr 
eller timmar framför datorn?

Det är denna oro som får mig att ständigt 
dra fram målarfärgerna
dra igång bullbaket
och att köpa en sommarstuga
med en önskan att minnen ska bli av sommarkvällar i ekan....

Och apropå sommar, så går vi äntligen mot ljusare och varmare tider
då barnen kan få komma bort från dumburken och 
släppas ut på grönbete.





3 kommentarer:

  1. Jag förstår dig... Tycker det är viktigt att i alla fall visa dem andra intressen och hoppas att något fastnar.

    Ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att vi som föräldrar är så himla rädda för att det vi gör inte är tillräckligt. Fast är man en engagerad och närvarande förälder så är det tillräckligt. Fast det där är inte helt enkelt att förstå, vi vill ju så väl. Två av mina fyra flickor är vuxna nu och det krävdes att de stora tjejerna sa till mig för att mitt konstant dåliga samvete skulle försvinna. Liza

    SvaraRadera
  3. Jag kan hålla med, och jo, jag känner mig också otillräcklig ibland. Vi har börjat se till så vår dotter kommer ut och leker (med granntjejerna som också gillar att vara ute och bygga koja) så mycket som möjligt även om hon gärna vill sitta vid datorn. Pysselsakerna står alltid framme och ibland lockar de som tur är! Jag tror att de flesta föräldrar gör så gott de kan och för det mesta räcker med alldeles utmärkt!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!