lördag 23 mars 2013

Vi skulle dammsuga....





...och det finns ju nästan inget roligare för en tvååring och fyraåring 
än att leka med en dammsugare
så mycket man kan göra
jaga runt och försöka blåsa in varandras hår och kläder
eller som dessa två 
ha sin alldeles egna melodifestival med slangen
därefter blev lillebror tillfångatagen...
men dammsuget blev det inte,

Och jag tycker det är svårt
att få barnen att varje vecka städa sina rum
jag brukar locka med att lördagsgodiset kommer efter städningen
men idag misslyckades jag igen
och delade ut godiset innan de hann städa....
är det bara jag som tycker det är svårt att orka få med barnen i detta?



4 kommentarer:

  1. Alltså dina barn...dom är så ljuvliga! Jag blir genuint glad att komma in hos dig här!

    Önskar er en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Fix och trix ser ut att passa in lika bra på dina barn som på din blogg. Härligt med en mamma som inte förstör stämningen, utan kan fånga den på bild i stället och bjuda oss andra på lite kreativt tänkande :) Tack för titten, underbara foton OCH barn!

    SvaraRadera
  3. näää! jag blir tokig! vilka söta städ ( tja vad ska man säga tanter, nja knappast)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!