torsdag 9 maj 2013

Fabriken - Metalliskt







Tänk att  kitshiga guldkoppar kan bli inne igen
det trodde man ju aldrig 
när det bara varit silver och stål som gällt så länge
men å andra sidan har ju aldrig gammelmormors moccakoppar varit annat än superfina...

Att själv skapa lite metall är ju busenkelt 
när man har både koppar och guldspray
då går det ju tillexempel att spraya på lite gammalt billigt porslin
det här är min provomgång....

Om man annars vill ha lite ruff koppar
så är det ju bara att göra ett besök till närmaste bygghandel
och shoppa kopparledningar...
kan bli knoppar, ljusstakar eller klädhängare....

Den underbara vasen på bilden under kommer från
Svenskt tenn

Mer Metalliskt hittar ni på FABRIKEN.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder Maria, tummen upp!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Å så fint du gjort! Både fina bilder och bra idéer!

    SvaraRadera
  3. Vilken konstnär du är Maria! imorgon åker vi till Cypern då kanske jag kan försöka ta några bilder ...... ska man veta i förväg eller slulmpar det sig bara .... jag tror jag litar på slumpen. av bilderna förstår jag att ni har det bra. Lova att ni är rädda om varandra och kärleken!

    SvaraRadera
  4. Att ha växter i rör var både vackert och klurigt :-D
    Ha en fin dag

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!