söndag 2 juni 2013

Okej då, det är rätt så trevligt här...


































Jag har ju ifrågasatt det här med somartorpet. Om det verkligen är vettigt att äga två ställen när vi har så mycket att göra med vårt hus med renovering och utbyggnad. Så ska man även hinna med att skrapa, måla och laga vattenpump på sitt sommarställe. När vi varit där några gånger nu i våras så har det varit kallt, stökigt och utan fungerande vatten...då har det inte direkt känts som något paradis....

Som tur är åkte vi ut nu i fredags till en stålande sommarkväll. Och det räckte att sitta med en kopp thé  kl 21.30 och titta på solnedgången över sjön för att min kyliga inställning skulle smälta lite. När man sedan vaknade upp på vindsloftet och gick raka vägen ut i solskenet med sin filmjölk då var jag såld på idén med stugan. 
Vi har haft en lördag med släkten på besök, med tårtkalas, bad, segling och mys och sommartugan har visat sig från sin bästa sida när värmen kom och höll i sig hela dagen.
På kvällen fiskade vi nere vid bryggan och 4-åringen fick upp en liiiten abborre.



Jag har haft otroligt mycket på gång den sista veckan som varit aktiviteter varje kväll, två intervjuer och beslut om nytt jobb. Så inspirationen och möjligheterna till att ta kort och blogga har avstannat.
Det är fortfarande mycket på schemat framöver. Därför var det så härligt att hoppa av allt och komma bort från vardagen.
Håll tillgodo med lördagens bilder så får vi se när jag hinner tillbaka hit igen....

Kram

4 kommentarer:

  1. Ser ut som om ni haft det ljuvligt!
    Ta hand om dig å stressa lugnt :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Helt underbara sommarnilder! Jag blir så lycklig av att se dom och det bästa av allt är ju att det är precis så där somrigt ute nu! :)

    SvaraRadera
  3. Guud vilka härliga sommarbilder:)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!