lördag 15 juni 2013

Skolavslutningen......


Så var det dags för skolavslutning, stortjejen gick ut första klass och jag skulle kånka tre barn till avslutning i hällregn.
Mindre bra start blev att jag missade att låta henne gå till avslutningen i klassrummet som var en halvtimme innan samlingen i aulan. DÅLIGT SAMVETE är bara början...
Resten av avslutningen satt jag och tänkte på att jag undanlåtit min dotter att få ett ordentligt avsked i klassrummet  med sina lärare. Hon vet ju förstås inte vad hon missade, men jag minns mitt avslut med min fröken i ettan. När jag högtidligt väntade tills det var min tur att få lämna över min syrénbukett till fröken och få den efterlängtade sommarlovskramen.....det var stort!
 Nåväl, vi fick i alla fall sjunga "Den blomstertid nu kommer" vilket kändes så högtidligt så man fick en klump i halsen när man tänkte på att denna psalm sjungits av barn i årtionden....


För att döva mitt dåliga samvete att jag inte alls varit den där mamman med blomsterkrans i hår (snarare diktatormamman) som köpt nya avslutningsklänningar och bakat jordgubbstårta, så åkte vi in till stan och gick på restaurang hela familjen.

När vi kom hem så blev det sommarlovets "catwalk"-bilder.....



1 kommentar:

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!