onsdag 19 juni 2013

Dagen innan midsommar........


Nu är det bara en dag kvar på jobbet
en historisk dag 
då jag jobbar min sista dag på mitt drömjobb
efter semestern kommer jag inte tillbaka
eftersom min plats bara var på lån under 1,5 år
och jag höll både fingrar och tår för att  det skulle lösa sig så jag skulle få stanna 
men 
den ordinarie kommer tillbaka och jag får gå vidare
mot nya äventyr...

Jag fick en solros i alla fall av chefen
och hon sa att jag var som en solros.
lustigt nog har jag aldrig varit så förtjust i den blomman
tycker de är skrikiga och rangliga
men den här är ganska fin ändå - för att vara en solros.
Och kanske stämmer likheten just idag, då min klänning faktiskt lyser gul som en solros

Och i natt ska det bli tropisk natt och morgon är det midsommar. Då ska vi fira vid sommartorpet med dragspel och fiol vid bryggan om jag får bestämma! 

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker solros.
    Trist med jobbet men jag är säker på att det dyker upp något annat och löser sig till det allra bästa.

    SvaraRadera
  2. Solsikker (solroser) strekker seg mot solskinnet, det tror jeg du også gjør :)

    Lykke til med å finne en ny drømmejobb!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!