tisdag 13 augusti 2013

Det är rörigt nu...


RÖRIGT
överallt
barns som ska organiseras till skola och förskola
jag som ska hitta mig själv på min nya arbetsplats
ett hus där det just nu är byggdamm i alla hörn 
det byggs och rivs väggar i vardagsrum
och samtidigt börjar en snickare att nedmontera hela entrén och hallen
och någon snickare står även och river ned panelen på utsidan
hela trädgården ser ut som 
att passa ett gammalt spökhus
ANDAS
Mitt i allt 
försöker jag hitta lugnet
och målar på en vägg i det nya vardagsrumsdelen

Det blev liggande panel
ett infall jag fick kl 23 kvällen innan vi var tvungna att bestämma oss
så dagen efter när jag kom hem 
så satt den där
uj, vad det går fort med snickare
den velande eftertänksamheten som jag och maken brukar utöva när vi själva renoverar
finns det ingen plats för....

och mitt i kaoset av kablar
spikar och glasfiber
lever vi vidare i familjelivet 
som ska rulla på....

2 kommentarer:

  1. Men åh så vackert det blir, helt underbart rum!

    SvaraRadera
  2. Jag har bott i renovering nu i ca 6 månader och ja, det är bara att andas:) Kommer bli kanonfint det där i alla fall:) Kram Emma

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!