torsdag 18 september 2014

FABRIKEN: Barnrum


Här kommer enligt torsdagstemat barnens rum
närmare bestämt snart 6 åriga flickan och 3,5 åriga pojken som delar detta rum.

Tidigare idag städade vi faktiskt detta rum så lämpligt, för vi hade besök av lokalpressen som 
ville skriva lite om hur det är att renovera ett hus när man samtidigt har en familj med en massa barn.
Spännande att läsa hur de citerar oss men vi sa väl att det inte är så glamoröst och lätt alltid....

I alla fall så sa jag till min flicka att nu måste vi gå upp och städa och göra fint, men då sa hon bestämt att hon har såååå fult rum. Om hon fick bestämma skulle det vara betydligt mer av chockrosa och kitschinspirerat.

Svårt det där med tycke och smak. De saker jag tycker är gamla och vackra tycker hon är bara skräp....
Min dotter tycker generellt att det är supertråkigtt inrett hemma hos oss. 
Bara vitt och vitt och vitt....

3 kommentarer:

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!