torsdag 26 januari 2012

 LOPPIS!



Det är så roligt att fynda på second hand! Särskilt då man känner att gamla saker får en ny chans och flickorna här hemma verkligen blir sååå glada och uppskattar en gammal virkad väska och 60-tals vagn. 

Annars har jag pysslat med att söka jobb. Var på jobbintervju kl 08.30 på morgonen!!! Ja jag är van att sitta vid frukostbordet då, och jag är ingen morgonmänniska......
Att då sitta pigg och prata om ens goda egenskaper och styrkor i jobbet kändes avigt när man varit borta från sådana tankegångar i över ett år. Jag kände att jag knappt kom igång och mest satt och sluddrade något om att barn är viktiga, förebyggande arbete osv, ni vet sådant som det förväntas av en socionom att säga:)


Dessutom var det en sån härlig intervjuteknik de hade. Ni vet då de berättar allt som de tycker är viktiga och bra egenskaper först och sedan ställer frågor som "Tycker du att det är viktigt att vara lyhörd?" Vad svarar man på det? 
Eller frågor som : "Det är ju viktigt att man är flexibel, känner du att du är det?"........-"Nej, inte alls egentligen. Jag har vant mig vid att vara hemma nu och skulle helst fortsätta med det."...men det sa jag inte....

2 kommentarer:

  1. precis en sån vagn hade jag då jag var liten, fast cerise...har letat överallt efter ngn liknande, men det är bara kopior på dagens riktiga vagnar. ingen charm alls!
    det är toppen med loppis!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den ännu mer än mina flickor!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!