tisdag 4 december 2012

Nu är det dags att leta julklappsfynd...


 Jag blev lycklig över denna gamla fina radio som jag hittade...

Det här med att hitta julklappar är ju ett gissel
jag kanske går i fel affärer för det mesta
second hand och loppisar kanske inte är allas dröm
att få en julklapp ifrån....
vad säger ni?
Är det ens ok att köpa en begagnad grej och ge bort?

Kanske är det helt rätt, tänker jag
inte för att alla gillar grejerna 
men ur en så´n där "rädda vår planet"-synvinkel ni vet....

Jag köper till mina barn där i alla fall
och än så klagar de inte 
på gamla retro barnvagnar och fina gamla dockskåp
det känns gott i hjärtat på något sätt
att saker inte förkastas
utan får nytt liv igen.






7 kommentarer:

  1. Jag tycker det är hur bra som helst med loppis och second hand. Vi handlar nästan allt så!

    Även dom flesta julklapparna. Om man inte önskat sig nåt väldigt specifikt.

    Både för plånboken, miljön och sen är det ju mycket mer hållbart o snyggare :)

    SvaraRadera
  2. Wow!! Vilken häftigt snygg radio. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Så himla snygg radio! Jag tycker det är kanonbra att kunna köpa julklappar på second hand!!! Kram!

    SvaraRadera
  4. Begagnat är helt rätt även till jul! Precis beställt en åkpåse på blocket som jag tänkte Elmer skulle få i julklapp, men nu är det ju så kallt så blir nog att börja använda på en gång.
    Denna radio får mig att tänka på en gammal röd radio från 50- talet som jag gjorde om till en handväska, å vad jag älskade den och vad den väckte uppmärksamhet :-)
    Kram från sabina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Handväska?! Lät mycket spännande, den skulle jag vilja se!

      Radera
  5. Tycker att du tänker helt rätt som handlar loppis till jul. Det har jag också gjort i många år och har hittills inte fått några klagomål. Det finns ju så mycket mer spännande saker att hitta på loppisar än i andra butiker. Sen kan ju gamla föremål få nytt liv. Min kompis sambo bygger om gamla radioapparater så de kan kopplas till en dator och spela spotify. Inte många som kan lyssna på spotify med sådan stil :) Liza

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!