torsdag 3 januari 2013

2013 års nyårslöften...


Maken hade en idé
att vi i familjen tillsammans
skulle göra en lista med vad vi
var och en 
ville göra under 2013

Bra idé tyckte jag 
som genast kastade in önskemålet 
om en lång weekend
i april eller maj
i Venedig
eftersom min äldsta dotter skyndade sig att också lägga en röst på detta
så antar jag att det är spikat nu....

Jag har bilat ned till Italien och Venedig en gång förut
och det är en resa jag aldrig glömmer
Så vackert det var
älskar de gamla byggnaderna med sin historik
som att flyttas in i en annan tid

Nu är bara frågan var hittar man den där barnvänliga och samtidigt den fantastiskt vackra övernattningen?




3 kommentarer:

  1. Italien, ett favoritland som jag gärna besöker igen, igen o igen, dock har jag aldrig varit i Venedig, än. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Hi!

    We work for CasaFacile editorial team, an Italian decor magazine.

    We would like you to answer a few questions and then asking for your permission to publish your home's pictures in our magazine (we'll mention your blog, of course) because we liked them a lot.

    Which is its mail? I would want to write her

    Best regards

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi !
      My e-mail is maria.unge@gmail.com

      Best regards
      Maria

      Radera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!