fredag 4 januari 2013

När man hittar saker i sina gömmor...


Vi har påbörjat en av nyårslöftena
Att sortera i alla skåp, byråer och garderober
Vi började med denna inbyggda garderob i barnens rum
läskigt spännande och skrämmande 
vad vi hittade bakom denna dörr
innan vi nådde botten på den...
hittade några kassar med viktigpapper som vi ställde in där 
i väntan på sortering när vi flyttade in
för fem år sedan...

Ja, ja vi har väl klarat oss utan en hel del.....

Jag fungerar nämligen så 
att så fort ett skåp är fullt med saker
så går jag och köper mig ett nytt skåp eller byrå
och tänker att nu löser detta mina förvaringsproblem
sedan stuvar jag ned en massa saker vi egentligen inte behöver
och så blir nästa skåp fullt...

Jag tror inte det är mängden förvaring som är problemet i vårt hus
utan att vi inte använder sakerna som vi förvarar....
Känner någon igen sig?!
Vänta bara tills jag kommer till vårt skafferi i köket, jösses!
Tänk om vi istället kunde förvara mat där, vad trevligt det vore....


4 kommentarer:

  1. I have written a mail to your address ;)

    Thank you! :-)

    SvaraRadera
  2. Så fin bild och ett härligt ljusinsläpp :)) Kram. Anna

    SvaraRadera
  3. Hi hi, jag vet hur det är! Börjar man gräva lite djupare så hittar man en massa konstiga, onödiga saker.
    Visst blir man supersugen på att röja så här efter nyår? Jag ska själv börja med vinden på söndag. Det pinsamma är att jag verkligen ser framemot det.

    Kram Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ska du skämmas för det! Husmorskvaliteter :) och det känns så skönt efteråt! Kram

      Radera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!