söndag 13 januari 2013

SÖNDAGSBILDEN




Jag har bestämt mig
Nu blir det ett nytt objektiv
Inte alls det dyraste, tvärtom
men kanske kan det minska frustrationen 
i att hitta skärpan i det skumma inneljuset

Och nu när Italienare  
ber mig om bilder
och man letar igenom hela bildarkivet
minst 2 miljarder bilder, 
och inser att ingen duger

Osärpa, grodperspektiv eller fisheye
skit i hörnen som jag tidigare inte sett
Jag är absolut ingen proffsfotograf!

Så jag missade februaris deadline
nu får jag ny hemläxa igen
och då måste jag få bättre förutsättningar
ett canon 50 mm 1,8 objektiv
Har någon erfarenhet av det?
(jag förstår att det inte hjälper till att förbättra själva inredningen *smil*...men kanske ökar på ljusskänsligheten... )







3 kommentarer:

  1. Jättefina bilder. Jag är också sugen på nytt objektiv, men det passar inte alls in i budgeten nu.

    SvaraRadera
  2. Jag har det objektivet, och är såå nöjd. Underbart ljus och fin oskärpa.
    Hoppas du också blir nöjd!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!