tisdag 14 maj 2013

Fotoutmaning 14 - "Rofyllt"




I helgen var vi på vårt sommartorp
Mycket att göra med att städa, damma och tvätta fönster
få igång vattnet och värmen
den slitiga delen 
och det får en att fundera om det inte räcker med att äga ett ställe...
men som tur är fanns solen med oss en stund
och vi fick njuta av den där 
stillheten vid sjön 
(varför är det så fridfullt just vid en sjö?)
och känna lugnet som infinner sig på ett ställe 
när inga andra agenda finns än att sitta tillsammans i köket och spela spel
och sedan det kanske bästa-
att se på solnedgången över sjön
Rofyllt

...och jag försöker allt jag bara kan att inte se renoveringsbehoven 
utan tänka: "spartanskt ska det ju vara på ett sommarställe"
som ett mantra för mig själv.


2 kommentarer:

  1. Verkligen rofyllda bilder!

    Tack & Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Riktigt somriga, rofylda bilder som får mig att längta ut på landet. Vackert!
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera

Jag blir så glad när ni skriver till mig!!!